Press Release – Sheila King

March, 02, 2020

Rare Monkey Publishing LLC and Sheila King Announce the Release
of Their New Collaboration: Trascendencia

Update 03/02/2020 – Sheila King is launching her most recent project. Trascendencia, the follow up to Galaxia Musical. With Trascendencia, Sheila aspires to show her vocal and lyrical skills as one of the best female vocalists in the Tropical Fusion genre. Her production team leaded by Raul RAZ Zeballos and including producers like Mr. Vla among other greats have created productions that invoke great feeling and emotion. This album Sheila looks to release very soon and is very excited to share this new musical experience with the world.

Miami— March, 17, 2019 — Today we are proud to announce the follow up album to Sheila King’s 2018 Latin GRAMMY®. Nominated Album Supernova. Galaxia Musical is a musical journey through the growth and musicality of Sheila’s life experience. The album produced by a very talented team of producers like Raul RAZ Zeballos, Mr. Vla, and Cheskob in collaboration with the internal production team of Rare Monkey Entertainment LLC our sister company.

The musical production includes the lead single Siento, a beautiful love song invoking the feelings and emotions of true and pure love. As well as more contemporary fusion songs like Mi Tumbao a modern Salsa showing the evolution of Latin Music. To more pop and contemporary fusion tracks like La La La, Tal Vez and Mala. With pure classic Salsa tracks like Mi Bandera and the collaboration with Ricky Luis Mi Vida. Galaxia Musical has something for everyone.

Galaxia Musical has been released almost a year to the day to Supernova, Sheila’s freshman album an album that was nominated for Best Tropical Fusion Album for the 2018 Latin GRAMMY®.

Galaxia Musical is available on all digital platforms Apple Music/ iTunes, Google Play/YouTube Music, Amazon Music, Pandora, Spotify, Tidal, and iHeartMedia to name a few.

Galaxia Musical Track Listing

1. Siento
  2. Pa Que No Lloren
  3. Mi Tumbao
  4. La La La
  5. Mi Bandera
  6. Mala
  7. Tal Vez
  8. Sola
  9. Mi Vida (feat. Ricky Luis)

Sheila King, Rare Monkey Publishing, and Rare Monkey Entertainment are planning her world tour. With upcoming tour dates soon to be announced. Some of the proposed locations are Miami, Chicago, New York, Los Angeles, Puerto Rico, Argentina, Colombia, Mexico, Peru, Europe and the Middle East.

Rare Monkey Publishing LLC y Sheila King anuncian el lanzamiento de su nueva colaboración: Trascendencia

Las Últimas Noticias 03/02/2020 – Sheila King está lanzando su proyecto más reciente. Trascendencia, su nueva propuesta después de Galaxia Musical. Con Trascendencia, Sheila aspira a mostrar sus habilidades vocales y líricas como una de las mejores vocalistas femeninas del género de Fusión Tropical. Su equipo de producción liderado por Raúl RAZ Zeballos e incluidos productores como Mr. Vla entre otros grandes han creado producciones que invocan grandes sentimientos y emociones. Con este álbum Sheila espera lanzarlo muy pronto y está muy emocionada de compartir esta nueva experiencia musical con el mundo.

Miami— March, 17, 2019 — Hoy nos enorgullece anunciar el álbum de seguimiento al album Supernova nominado al Latin GRAMMY® 2018 de Sheila King. Galaxia Musical es un viaje musical a través del crecimiento y la musicalidad de la experiencia de la vida de Sheila. El álbum fue producido por un equipo muy talentoso de productores como Raul RAZ Zeballos, Mr. Vla, y Cheskob en colaboración con el equipo de producción interno de Rare Monkey Entertainment LLC, nuestra compañía hermana.

La producción musical incluye el sencillo principal Siento, una hermosa canción de amor que invoca los sentimientos y emociones del amor verdadero y puro. Además de canciones de fusión más contemporáneas como Mi Tumbao, una salsa moderna que muestra la evolución de la música latina. A pistas de fusión más pop y contemporánea como La La La, Tal Vez y Mala. Con canciones clásicas de Salsa como Mi Bandera y la colaboración con Ricky Luis Mi Vida.

Galaxia Musical tiene algo para todos. Galaxia Musical ha sido lanzado casi un año al día de Supernova, el primer album de Sheila, álbum que fue nominado al Mejor Álbum de Fusión Tropical para los Latin GRAMMY® 2018.

Galaxia Musical está disponible en todas las plataformas digitales Apple Music / iTunes, Google Play / YouTube Music, Amazon Music, Pandora, Spotify, Tidal e iHeartMedia, nombrando algunas.

Listado de Galaxia Musical

1. Siento
  2. Pa Que No Lloren
  3. Mi Tumbao
  4. La La La
  5. Mi Bandera
  6. mala
  7. Tal Vez
  8. Sola
  9. Mi vida (hazaña de Ricky Luis)

Sheila King, Rare Monkey Publishing y Rare Monkey Entertainment están planeando su gira mundial. Con las próximas fechas de la gira que pronto serán anunciadas. Algunos de los lugares propuestos son Miami, Chicago, Nueva York, Los Ángeles, Puerto Rico, Argentina, Colombia, México, Perú, Europa y el Medio Oriente.